Καθημερινά στην προσωπική ή επαγγελματική ζωή μας ερχόμαστε αντιμέτωποι με ανθρώπους που δεν συμπαθούμε. Μπορεί οι λόγοι για αυτό να είναι σαφείς και ξεκάθαροι, μπορεί και όχι. Ασχέτως αυτού, η συναναστροφή μας με όσους δεν συμπαθούμε, είναι αναγκαίο κακό και πρέπει να βρούμε τρόπους να αποφύγουμε αχρείαστες συγκρούσεις και να βελτιώσουμε την καθημερινότητα μας.
Έχοντας πάντα στο μυαλό μας ότι κανείς δεν είναι τέλειος, έτσι και εμείς έχουμε τα ελαττώματα μας, τα οποία καλό είναι να αναγνωρίζουμε. Κάποιοι όμως φαίνεται να παράγουν περισσότερη αρνητική ενέργεια και ένταση στον περίγυρο τους και να καθιστούν την επικοινωνία μαζί τους πρακτικά αδύνατη.
Υπάρχουν οι φανερά εχθρικοί, οι αρνητικοί, οι άνευ λόγου υπερευαίσθητοι και οι εγωιστές. Κάθε κατηγορία έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν να τα συνδυάζουν και χωρίς να εξαντλούνται οι κατηγορίες στις προαναφερθείσες.
1) ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Το πρώτο βήμα για να αντιμετωπίσουμε τέτοιες καταστάσεις είναι να αναγνωρίσουμε σε ποια κατηγορία ή κατηγορίες ανήκει το εν λόγω άτομο. Αυτή είναι μια καλή μέθοδος για να το χειριστούμε αποτελεσματικά, προσαρμόζοντας αντίστοιχα την συμπεριφορά μας.
2) ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΡΙΝΟΥΜΕ
Είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσουμε κάποιον που μας δυσχεραίνει την ζωή, αλλά θα γίνει απείρως δυσκολότερο αν προσπαθήσουμε να τον κρίνουμε. Αυτό συμβαίνει γιατί η αρνητική μας εντύπωση περνάει ασυναίσθητα στην συμπεριφορά μας, στα λόγια μας και στην στάση του σώματός μας, δημιουργώντας μεγαλύτερη ένταση στην ήδη προβληματική μας επικοινωνία.
3) ΣΥΜΒΙΒΑΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΘΑΝΟ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ
Η επίμονη προσπάθεια μας να αλλάξουμε κάποιον άνθρωπο έχει σοβαρές πιθανότητες να αποτύχει. Μεγάλες επίσης είναι οι πιθανότητες να διαιωνίσει έναν φαύλο κύκλο παρεξηγήσεων και αρνητισμού και από τις δύο πλευρές, με αποτέλεσμα τελείως αντίθετο από το επιθυμητό. Καλύτερα να ρυθμίσουμε τις δικές μας αντιδράσεις στα λεγόμενα και τις πράξεις του, με τέτοιο τρόπο, ώστε να έχουμε το μικρότερο δυνατό κόστος στην ψυχολογία μας.
4) ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
Παρά τα όσα νομίζουμε, δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι που δεν συμπαθούμε, μόνο αρνητικές σκέψεις για εμάς. Ας προσπαθήσουμε να βρούμε την θετική πλευρά τους και ας επενδύσουμε σε αυτή.
Μπορεί η μέχρι τώρα εντύπωση μας να είναι λανθασμένη. Ας δώσουμε το δικαίωμα στον καθένα να μας κερδίσει. Ποτέ δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί μια τέτοια προσπάθεια. Πολλές δυνατές φιλίες ξεκίνησαν τελείως στραβά στην αρχή.
5) ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΟΛΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ
Η λέξη κλειδί εδώ είναι “παρεξήγηση”. Κάτι που μπορεί να μας εξοργίσει ή να μας στενοχωρήσει, δεν σημαίνει ότι ειπώθηκε με τέτοιο σκοπό. Άνθρωποι είμαστε και μπορεί να μην καταλάβαμε καλά. Ας προσπαθήσουμε να δούμε τα πράγματα και από την σκοπιά του άλλου. Αν αντιδρούμε υπερβολικά, το πιθανότερο είναι να εισπράξουμε αντίστοιχες συμπεριφορές. Καλό είναι να δίνουμε σημασία στην ουσία του θέματος και όχι στο ποιος και πως μας το έθιξε.
Κλείνοντας, πρέπει να τονίσουμε, ότι στην προσπάθεια μας να κατανοήσουμε και να συναναστραφούμε με τον υπόλοιπο κόσμο, δεν πρέπει να ακυρώσουμε πλήρως τα δικά μας συναισθήματα και επιθυμίες. Άνθρωποι που δεν μας σέβονται σε κανένα επίπεδο, δεν αξίζουν ούτε λεπτό από τον χρόνο μας και πρέπει να τους αποφεύγουμε.